02 September, 2012

Himmelske Oreo cookies

Småkager med tre hemmelige ingredienser: Jell-o pulver, yogurt, og engletårer mini Oreos!
De her cookies er bogstaveligt talt crack. Okay, selvfølgelig er de ikke det, men når først du har smagt én, kan du ikke stoppe. Jeg tog en mini smagsprøve af dejen, og ja, jeg måtte holde mig selv tilbage for ikke bare at spise det hele lige på stedet. Det kræver viljestyrke at lave de her, kan jeg godt sige dig

INGREDIENSER

225g. blødgjort smør
150g. hvidt sukker
60g. brunt sukker
1 pk. Jell-o cookies n' cream pudding
1 æg
1 tsk. vanilje essens el. vanilje sukker
1/2 dl. yogurt naturel
285g. mel
1 tsk. natron
1 tsk. salt
1 pk. mini Oreos (eller knuste alm. Oreos)

OPSKRIFT



- Pisk smørret, og tilsæt sukkeret lidt ad gangen, i ca. 5min. i alt
- Tilsæt æg og vanilje, og mix videre
- Tilsæt Jell-o og yogurt, og mix videre



- Bland mel, natron og salt i en seperat skål
- Tilsæt ca. 1/3 af mel-blandingen ad gangen
- Rør mini Oreos'ne i med håndkraft, indtil blandet



- Lad dejen afkøle i min. 1/2 time i køleskabet (jeg lod det stå natten over)
- Tag 1tsk. for små småkager, eller 1 spsk for store (de store er bedst) dej ad gangen, og form til kugler
- Anbring, med mellemrum, på en bagepapirbeklædt bageplade, og bag i 10-12 min. i en forvarmet ovn (175 grader varmluft)
- Tag dem ud, og lad dem hvile i 5 min. før du fjerner dem fra bagepapiret


Jamen, prøv lige at se hvor fine de er! Og ja, der er blevet bidt i den overstående småkage.. Det er svært at være fotograf for de her små bæster ;)
Baseret på denne opskrift.
<3